2012 KESÄ

 

KESÄKUNTOON:

Saara Lipponen – Rock Hard Challenge-kisan voittaja

M&F-lehti järjesti ensimmäistä kertaa Suomessa Rock Hard Challenge-kilpailun, johon osallistujat ponnistelivat muokatakseen kehonsa parhaaseen muotoon. Tosi-tv:n lukuisissa sarjoissa laihdutetaan ja kuntoutetaan valmentajien johdolla treenaten tai tanssien, mutta RHC-kisa vaati itsenäistä työtä, eikä osallistujilla ollut ketään rohkaisemassa eikä kädessä pitelemässä. M&Flehti tarjosi kilpailijoille osaltaan esimerkkitreeniohjelman ja ravitsemusneuvoja. Itsensä motivoimiminen ja päämäärän saavuttaminen ei ole mikään helppo tehtävä, niinpä 74-stä kisan aloittaneesta finaaliin ehti vain 10 ahkerinta ja sisukkainta osallistujaa. Suurin osa tippujista valitti motivaation ja tuen puutetta, mutta Rock Hard Challenge- kilpailun varsinainen periaate onkin itsenäinen kehonrakennus, joka jo sinänsä on arvokasta ja palkitsevaa. M&F ja Hers-lehdet tukevat urheilu- ja liikuntatieteen sekä kehonrakennuksen kärkikokemuksen ja huippukäytäntöjen avulla lukijoita, jotka haluavat elämältään enemmän, saavuttaa korkeampia tavoitteita ja tehdä kaiken itse.

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

 

Siirry seuraavalle tasolle

Yleensä vuoden alussa asetetaan uusia treenitavoitteita, pyyhitään pölyt treenivälineistä, ostetaan uudet  treenijalkineet ja -asut sekä uudistetaan treeneissä käytettävää musiikkilistaa. Mutta vielä useammin  uudistukset tapahtuvat keväisin, kun aurinko antaa taas energiaa aloittaa uusia juttuja ja asettaa  optimistisia tavoitteita. Riippumatta siitä, jatkatko treenitaivalta kokeneena harjoittelijana vai oletko  vasta-aloittelija, tulee sinun tietää päämääräsi ja miten se saavutetaan. Me autamme sinua löytämään  vastaukset molempiin näihin kysymyksiin. Siihen tarkoitukseen olemme laatineet testin, joka opastaa  tavoitteiden asettamisessa. Siinä arvioidaan kokemuksiasi, mukavuustasoasi sekä tietojasi treenistä ja  treenivälineistä. Kysely ohjaa sinut yhteen kolmesta treeniohjelmasta, jotka on kaikki suunniteltu sinun  ohjaamiseksesi seuraavalle tasolle. Mutta mistä pisteestä ikinä aloitatkin, muista, että taipaleesi alkaa  tästä ja nyt. Oletko valmis?

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

Parhaat pakaratreeni

Muokkaa peppusi ihanan muotoiseksi nopeaan tahtiin kolmella tehokkaalla treeniohjelmallamme ja ole valmis näyttäytymään pikku bikineissä tänä kesänä. ON MONTA HYVÄÄ SYYTÄ pakaroiden piukentamiseksi treenisalilla. Kun rantakausi lähestyy, sinua todennäköisesti hermostuttaa eniten juuri se yksi ja tärkein: vaatteiden väheneminen. Takapuolesi transformaatio hyvissä ajoin ajaa pikkarisi solmuun, eikä ihme. Sen kokoa tarkastellen (pakaralihastesi kokoa, siis), tuntuu lähes mahdottomalta löytää pakaroille hyviä eristäviä liikkeitä. Etsimme apua bikini-lajin parhaimpien peppujen omistajilta. IFBB-liigan bikiniammattilaiset Justine Munro, Nicole Nagrani ja Amanda Latona paljastavat salaisuutensa ja kertovat treeneistään, joilla ovat saaneet peräpäänsä huippukuntoon. Heidän neuvoja noudattaen sinunkin pakarasi voivat näyttää yhtä hyvältä!

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

Treenaa kotona

Pysy huippukunnossa ja treenaa kotonasi, tai missä ikinä kesällä oletkin, kolmella nopeasti tehtävällä, tehokkaalla treeniohjelmalla. Ohjasimme sinut edellä pikakurssille huippukunnon saavuttamiseksi ennen kesälomaa. Mutta entäpä harjoittelu loman aikana? Laadimme siihen tarkoitukseen 3 lyhyttä ja tehokasta koko kehon treeniohjelmaa, joissa yhdistyvät vastus ja kardioharjoittelu. Tarvitset vain parin treeninauhoja, niin treenisali kulkee mukanasi, minne ikinä matkustatkin.

NB! BONUSOHJELMAT www.hers.fi

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

FST7 – seitsemäs taivas

Treenaa uudella tavalla — ja kiihdytä lihaskasvua — FST-7-harjoitusten avulla ja Hany Rambodin opastamana Sen täytyy tapahtua: Silloinkin, kun treenaat säännöllisesti, syöt terveellisesti ja lepäät riittävästi, ennemmin tai myöhemmin kehityksesi pysähtyy. Progressiosi hidastuu, eikä fysiikkasi muutu yhtä nopeasti, kuin toivoisit, ja ihmettelet, mitä teet väärin. Yleensä vastaus siihen on melko yksinkertainen: kaipaat muutoksia. Toistomäärien, epotaukojen ja treenijaon uudistamisella saat aikaan muutoksia, jotka voivat auttaa kehosi uuteen kasvuun. Tässä kohtaa esittelemme sinulle vieläkin intensiivisemmän tekniikan, jota parhaiten kuvailee numero 7. FST-7 on vallankumouksellinen treenisysteemi, jonka laati valmentaja ja ravintoasiantuntija Hany Rambod. Monet fitness-ammattilaiset ovat jo saaneet FST-7:llä aikaan vakuuttavia tuloksia. Intensiteettiä lisäävä treenitekniikka FST-7 perustuu tietyn harjoituksen suorittamiseen seitsemällä lisäsar alla ja sitä tehdään treenin päätteeksi, käyttäen hyvin lyhyitä lepotaukoja. FST-7:llä porhallat  varmasti yli pysähdyksen ja rakennat lihaksistasi tiukemmat, muodokkaammat ja selkeäpiirteisemmät kuin koskaan..

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

Reaalitreeni

Erin Stern – Figure Olympian mestari kieltäytyy lepäämästä, rentoutumasta ja nauttimasta tittelistään. Koska edessä on jalkatreenin päivä.

AMMATTILAISKORTIN SAAMINEN IFBB-LIIGAAN EI OLE HELPPOA.
Se, mitä näet lavalla — ja tyypillisessä MUSCLE & FITNESS HERS -lehden valokuvasessiossa — on viimeistelty lopputulos. Se ei ole ainoastaan 13 viikon kilpadieetin ja -treenin huipentuma; sellaisen kehon kehittämiseen kuluu vuosia. Siis se, mitä näet kehonrakennuskilpailuiden lavoilla ja näillä sivuilla, on  tulosta jostain, jota et näe, se sijaitsee kaiken takana: jokaista treeniä, jokaista sarjaa, jokaista silmiä kirvelevää ja hampaita kiristävää toistoa. Näin onkin tarkoituksenmukaista, että meidän HERS-Reaalitreenisarjat antavat sinulle kaunistelemattoman ja suodattamattoman kuvauksen siitä, mitä todella vaaditaan maailman huippuatleeteilta.

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

 ref=”kesa”]

IHANNEVARTALO

37 vinkkiä, jotta kesäloma ei pilaisi kehoasi

Ponnistelit lujaa ja muokkasit kehosi parhaimpaan kuntoon meidän Rantakuntoonerikoisnumeromme avulla. Säilytä kovalla työllä saavutettu ja ansaittu fysiikkasi ja pysy huippukunnossa myös kesäloman aikana sekä sen jälkeen. Tämä kesäloma tulee olemaan erilainen kuin edelliset. Et enää kiiruhda grillikesteissä tai puutarhajuhlissa ruuista notkuvan pöydän ääreen kauhomaan lautasellesi kaikkia herkkuja etkä juokse hakemaan ja hotkimaan niitä lisää ja lisää. Tänä kesänä katsot tarkkaan, minkä juoman valitset ruokajuomaksesi tai cocktailiksi. Sillä sen jälkeen, kun yltiöpäisten ponnistelujen ansiosta saavutit elämäsi bikinikunnon, et enää kaipaa kehonrasvaa vyötäröllesi. Riippumatta siitä, lomailetko tänä kesänä vai oletko töissä, saat varmasti yhtä paljon kutsuja kuin viime kesänä, ja houkutuksista pidättäytyminen tulee olemaan yhtä vaikeaa. Siksi pyysimme apuun alansa parhaat asiantuntijat. Saimme heiltä tehokkaita vinkkejä siihen, miten säilyttää tänä kesänä tiukka ja lihaksikas vartalo lomaillessa ja rentoutuessa, ja miten pitää vahingot minimaalisina, jotta et tuhoaisi tänä keväänä suurella vaivalla hankittua ihanaa kroppaasi.

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

Parantava kosketus

Vietät koko viikon treenisalilla ja muokkaat vartaloasi tyydyttävällä, mutta melkoisen muuttumattomalla  painoharjoittelulla sekä kardiotreenillä. Ne repivät lihaskudostasi ja sitten rakentavat sen entistä  hompana uudelleen. Kun tämä kova työ lopulta verottaa sinua, saaden aikaan lihasjäykkyyttä, nivelkipua ja jännevenäytyksiä, niin tiedät, että on aika helliä itseäsi. Kaikkein tehokkaimmat hoidot, jotka sekä  estävät, että hoitavat loukkaantumisia ja auttavat kehittymään salitreenissä, voivat tulla sinulle yllätyksenä. Esittelemme seuraavassa joitain tunnettuja ja vähemmän tunnettuja hoitokeinoja, joista voit  valita juuri sen, joka sopii sinun kehollesi parhaiten. Helli ja palkitse itseäsi rankan treenaamisen päätteeksi!.

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

 Makeat proteiinit

Tähän mennessä sinun tulisi jo tietää, kuinka makeina me proteiineja pidämme, mutta tässä artikkelissa tarjoamme sinulle suolaisia proteiinipitoisia ruokareseptejä.
Lämpimät ruuat lohduttavat talvisin, mutta kesällä haluat jotain kevyttä ja viileää suuhun pantavaa. Edessä on parhaimmassa tapauksessa kolme kuukautta auringonpaistetta ja lämpömittarin nousua hellelukemiin, jolloin nautit hikoilusta mielummin treenisalilla kuin kuuman hellan ääressä. Siksi tarjoammekin sinulle kesäksi herkullisten kylmien proteiinipitoisten alku- ja välipalojen sekä salaattien reseptejä. Teoriassa myös edellisen päivän paistin tähteet ovat kylmiä proteiineja, ja jokainen voi grillata lihapalan ja jäähdyttää sen, mutta se ei ole ihan sama asia, sillä grilliruuat ja paistit on tarkoitettu syötäviksi lähinnä kuumina. Seuraavat ruuat taas ovat tarkoitettuja nautittaviksi kylminä, vaikkapa suoraan kylmälaukusta. Niiden valmistukseen menee vain pari minuuttia, mutta voit toki valmistaa nämä proteiiniherkut myös etukäteen, ja – arvasit varmaan – säilyttää niitä tarjoiluun asti jääkaapissa.

Lue lähemmin M&F Hers lehden numerosta!

 


Warning: Parameter 1 to W3_Plugin_TotalCache::ob_callback() expected to be a reference, value given in /var/www/www-hersfi/data/www/hers.fi/wp-includes/functions.php on line 3314